Chcete svůj byznys přenést do online prostředí a přemýšlíte nad založením e-shopu? V tom případě na vás čeká otázka, zda dáte přednost spíše pronájmu e-shopu, nebo řešení na míru. Přečtěte si jednotlivé výhody a nevýhody.
Co je nutné zařídit v předstihu
Mezi první úkoly před profesionální tvorbou webu se řadí zřízení domény, tedy internetové adresy vašeho e-shopu. Kromě toho budete potřebovat také hosting, tedy místo, kam se váš web fyzicky umístí. Neobejdete se ani bez uzavření smlouvy s poskytovatelem platební brány.
Abyste mohli na svém webu dobře prezentovat jednotlivé zboží, budete muset také vytvořit poutavé fotografie a popisky. Používání generických popisků od výrobce totiž doporučit nelze.
Pronájem e-shopu: výhody a nevýhody
Pokud dáte přednost pronájmu e-shopu, můžete se těšit na jeho poměrně rychlé nasazení do provozu. Také můžete počítat s poměrně nízkými vstupními náklady, přičemž v ceně zpravidla získáte i hosting a jednotlivé aktualizace.
Mezi nevýhody lze zařadit skutečnost, že váš e-shop bude vypadat jako spousta jiných. Zároveň je nutné upozornit, že e-shop a data na něm v tomto případě nevlastníte. Případný budoucí přechod na jiné řešení rovněž může být komplikovaný.
E-shop na míru: výhody a nevýhody
S e-shopem na míru se pojí výhoda spočívající v tom, že není třeba dělat žádné kompromisy. E-shop i data přitom zůstávají ve vašem vlastnictví. Také jej můžete velmi jednoduše rozšiřovat o další funkce.
Na druhou stranu však počítejte s tím, že tvorba e-shopu na míru trvá i několik měsíců. Zároveň se musíte připravit na vyšší vstupní náklady a nutnost platit si hosting.
Více informací o tvorbě webových stránek najdete na www.mdwebdesign.cz.